Dascalii de tara, la reciclare

Traditionala predare dupa dictare ar putea fi inlocuita, in patru judete-pilot, cu metode moderne de lucru.

Peste 250 de profesori din sistemul de invatamant preuniversitar din judetele Prahova, Braila, Constanta si Tulcea vor fi invatati sa predea dupa metode moderne, care sa le inlocuiasca pe cele clasice. Printr-un program lansat de Centrul Educatia 2000+, acestia vor fi instruiti sa foloseasca tehnici interactive de instruire, bazate pe joc si studii de caz, sa realizeze conexiuni cu alte discipline si sa realizeze proiecte care sa atraga finantari pentru scoala.

Instruirea dascalilor de la tara este principala tinta a programului, care va fi finalizat in februarie 2009. „In momentul de fata, metoda de predare la sat este cea dupa dictare. Este o metoda clasica, ce nu da rezultate bune intr-o societate informationala, in care ritmul vietii creste. Copiii nu mai pot fi tinuti in frau cu dictari”, considera Crina Mosneagu, coordonator al programului. Reprezentantii scolilor din mediul rural trebuie sa invete sa colaboreze mult mai bine cu primariile, pentru a avea acces la banii de care au nevoie, mai arata reprezentantul centrului.

Interdisciplinaritate si simulari

Dascalii vor avea un program flexibil, alcatuit din cinci module. In cadrul acestora, profesorii vor fi invatati sa se detaseze de granitele disciplinei predate si sa faca trimiteri la alte materii sau sa capteze atentia elevilor prin joc. Realizatorii proiectului dau exemplul unei lectii de istorie despre Primul Razboi Mondial, la care ar putea fi simulat Consiliul de Coroana din august 1916, in care s-a hotarat intrarea Romaniei in razboi.

De asemenea, profesorii vor fi indemnat i sa se autoevalueze permanent si sa acceseze surse de finantare suplimentare. „Profesorul trebuie sa inteleaga ca jobul sau nu se rezuma doar la activitatea de la catedra, trebuie scos din acest univers si are nevoie de educatia oferita prin acest program”, mai precizeaza Crina Mosneagu.

200.000 de euro, prin PHARE

La finalul cursurilor, profesorii „absolventi” vor da un examen de evaluare. Coordonatorii spera ca participantii vor folosi noile metode la clase si ca-i vor determina si pe colegii lor sa faca acelasi lucru. Programul de formare propus de Centrul Educatia 2000+ este acreditat de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului, prin Centrul National de Formare a Personalului din Invatamantul Preuniversitar. Finantarea, de aproximativ 200.000 de euro, este asigurata in proportie de 95% din fonduri PHARE.

LANSARE

Peste 100 de profesori prahoveni, in primul proiect

„Profesorul 2000+. Un profesionist al scolii moderne” este primul dintre cele cele trei proiecte, lansat in aceasta saptamana in judetul Prahova. La acesta participa peste 100 de profesori de la Grupul Scolar Filipestii de Padure, Liceul Teoretic Filipestii de Padure, Grupul Scolar Maneciu si Grupul Scolar Viticol Valea Calugareasca. Urmatoarele doua proiecte vor fi lansate pana la sfarsitul acestei luni: „Profesorul 2000+. Didactica si Tehnologie pentru educatie de calitate” – prin care vor fi instruiti dascali din localitatile prahovene Valea Doftanei si Barcanesti si „Profesorul 2000+”, pilotat la Poarta Alba si Castelu, din judetul Constanta, in localitatile Mahmudia si Topolog, din judetul Tulcea si in comuna Maxineni, in judetul Braila.

Sursa: Evenimentul Zilei

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *