Ecoturism in rezervatiile naturale Izbucul Bigar si Cheile Rudariei

Destinatiile de ecoturism, una dintre solutiile pentru viitorul turismului romanesc
Ecoturism in rezervatiile naturale Izbucul Bigar si Cheile Rudariei
Ecoturism in rezervatiile naturale Izbucul Bigar si Cheile Rudariei

Rezervatiile naturale Izbucul Bigar si Cheile Rudariei – o parte a unui asteptat traseu tematic care sa promoveze ecoturismul in sudul Banatului.

Grupul Ecologic de Colaborare Nera si-a icheiat programul de voluntariat ecologic MAREA HOINĂREALĂ 2013 (detalii pe http://www.gecnera.ro/pliant%20oferta%20voluntariat%202013.pdf) cu ocazia unui eveniment realizat in data de 26.10.2013 in cadrul caruia, in rezervatiile naturale Izbucul Bigar si Cheile Rudariei, au fost realizate activitati de monitorizare a mediului, igienizare si informare a grupurilor de turisti.

Concluziile monitorizarii realizate cu aceasta ocazie sunt urmatoarele:

– In cele doua rezervatii lipsesc activitatile specifice de conservare a valorilor patrimoniului natural iar pentru situl Mulinologic Cheile Rudariei este necesara implementarea unui proiect complex de conservare a arhitecturii si ocupatiilor taranesti traditionale.

– Turismul neorganizat precum si unele activitati ilegale ale localnicilor lasa in urma lor deseuri si ambalaje abandonate in natura, vetre de foc si taieri ocazionale de arbori.

– Din informatiile furnizate de localnici si din constatarile facute cu ocazia monitorizarii celor doua zone rezulta ca aici nivelul de practicare a ecoturismului este mult sub potentialul turistic oferit de patrimoniul natural si de traditiile locale. In zona se practica un turism neorganizat, de multe ori agresiv fata de patrimoniul natural al zonei, care nu aduce venituri relevante la nivelul comunitatilor locale.

GEC Nera considera ca dezvoltarea ecoturismului in cele doua rezervatii naturale se poate face doar in cadrul unui traseu tematic, pe un circuit care sa includa valorile fabulosului patrimoniu din toate cele patru parcuri naturale situate in sudul Banatului, si care sa fie promovat in ideea de a fi transformat in brand national.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *