Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA) informeaza potentialii beneficiari ca cererile de solicitare a ajutorului specific pentru imbunatatirea calitatii produselor agricole in sectorul de agricultura ecologica pentru anul 2013 se depun in perioada 1 septembrie-15 octombrie. Sprijinul este acordat din Fondul European de Garantare Agricola (FEGA).
Potrivit APIA Gorj cuantumul platii anuale suplimentare/exploatatie se calculeaza de catre agentie, dupa finalizarea tuturor verificarilor, prin raportarea plafonului alocat pentru fiecare sector la numarul exploatatiilor eligibile, avand in vedere plata anuala suplimentara maxima pentru fiecare categorie de dimensiune a exploatatiei. In cazul in care plafonul solicitat depaseste plafonul alocat pentru fiecare sector, plata anuala suplimentara maxima/exploatatie se diminueaza procentual cu aceeasi valoare pentru toate categoriile de dimensiune a exploatatiei ale sectorului respectiv.
Ajutorul se acorda pentru exploatatiile din productia vegetala si animaliera care sunt inregistrate in perioada de conversie (de trecere de la agricultura conventionala la agricultura ecologica).
Pot beneficia de ajutorul specific persoanele fizice, persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale sau familiale
Sanctiuni aspre pentru fermierii care nu respecta legea
Nerespectarea conditiilor de eligibilitate prevazute pentru acordarea ajutorului specific, in materie de gestionare (SMR) privind mediul, identificarea si inregistrarea animalelor in cadrul schemelor si masurilor de sprijin pentru agricultori in Romania poate atrage, dupa caz, reducerea sau excluderea de la plata, respectiv penalitati/sanctiuni multianuale, in conformitate cu prevederile legii. De asemenea, APIA informeaza potentialii beneficiari ca, cererile de solicitare a ajutorului specific, se depun in perioada 01 septembrie – 15 octombrie 2013.
Documente, necesare solicitarii ajutorului
Ajutorul se acorda pentru exploatatiile din productia vegetala si animaliera care sunt inregistrate in perioada de conversie (de trecere de la agricultura conventionala la agricultura ecologica).
Beneficiarii completeaza si depun cererea de solicitare a ajutorului specific la centrul judetean, pe raza teritoriala unde se afla exploatatia, insotita de urmatoarele documente:copie de pe buletinul/cartea de identitate a titularului, a administratorului sau a imputernicitului; copie de pe certificatul de inregistrare eliberat de oficiul registrului comertului/certificatul de inregistrare fiscala, dupa caz. De asemenea sunt necesare copii de pe documentele care fac dovada folosintei terenului; de pe fisa de inregistrare in agricultura ecologica a beneficiarului, pentru anul in care solicita ajutorul specific, aprobata de Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale. Beneficiarii care solicita ajutor specific pentru pasuni permanente (pasuni si fanete) si nu detin animale crescute in sistem ecologic trebuie sa depuna copii de pe facturile fiscale, din care sa rezulte ca livreaza furajele in conversie, recoltate de pe pasune, unui crescator de animale inregistrat in sistemul de agricultura ecologica, sau o copie de pe contractul incheiat cu un crescator de animale inregistrat in sistemul de agricultura ecologica pentru utilizarea pasunii respective. In acest sens beneficiarul depune si o copie de pe fisa de inregistrare a crescatorului de animale caruia ii livreaza furajele sau cu care a incheiat contractul.
Mai multe detalii despre actele necesare pentru a beneficia de subventie se pot afla la sediul APIA Gorj.