Comisia Europeana si MTV Networks International au lansat, miercuri, campania „Play to Stop – Europe for Climate”, pentru sensibilizarea tinerilor fata de pericolele pe care le prezinta schimbarile climatice, actiune in care este implicat si ecologistul roman Serban Miron Copot, informeaza CE.
Campania va mobiliza publicul tanar in perspectiva conferintei privind climatul care va avea loc, in decembrie, la Copenhaga.
Astfel, din iulie pana in decembrie, campania „Play to stop-Europe for Climate” va avea ca obiectiv angajarea tinerilor din 11 state membre in lupta impotriva schimbarilor climatice. Campania se va desfasura in Bulgaria, Republica Ceha, Danemarca, Franta, Germania, Ungaria, Italia, Polonia, Romania, Suedia si Regatul Unit al Marii Britanii.
In cadrul campaniei vor avea loc trei concerte ale unor mari artisti internationali, la Stockholm, Budapesta si Copenhaga, care vor fi transmise de MTV.
Primul concert, sustinut de Moby , va avea loc la Stockholm, pe 20 august. Pe tot parcursul campaniei, MTV va prezenta materiale editoriale despre lupta impotriva schimbarilor climatice si va realiza mai multe emisiuni speciale.
Fiecare concert va fi organizat impreuna cu o manifestare importanta legata de schimbarile climatice:
– saptamana mondiala a apei, la Stockholm,
– saptamana mobilitatii, la Budapesta, si
– conferinta privind climatul, la Copenhaga.
Tarile vor fi reprezentate de personalitati cu rol de ambasadori nationali, care vor incerca sa atraga atentia marelui public asupra acestei probleme, exprimandu-si opiniile.
Printre personalitati cu rol de ambasadori nationali se numara jucatoarea de tenis Magdalena Maleeva, din Bulgaria, cantareata daneza Anna David, starul tv italian Paola Maugeri, vedeta de varietati Michal Pirog, din Polonia, si militantul ecologist roman Serban Miron Copot (presedinte si membru fondator al Asociatiei Generatia Verde si solist al formatiei Animal X, n.r.).
Conform unei anchete realizate la scara europeana, facuta publica miercuri, tinerii considera ca schimbarile climatice reprezinta cea mai grava problema, dupa saracie, cu care se confrunta omenirea.
Cu toate acestea, numai 51% dintre cei cu varste cuprinse intre 15 si 24 de ani au luat initiativa de a actiona impotriva schimbarilor climatice, ceea ce reprezinta proportia cea mai redusa dintre toate grupele de varsta.
Conferinta privind schimbarile climatice de la Copenhaga, la care se vor aborda modalitatile de continuare a Protocolului de la Kyoto, se deschide la 7 decembrie.
„Tinerii de astazi vor resimti puternic efectele schimbarilor climatice. Conferinta de la Copenhaga reprezinta, probabil, ultima sansa de a aborda schimbarile climatice inainte ca situatia sa scape de sub control. Constatam peste tot in lume o imensa dorinta de a se ajunge la un acord in acest sens si trebuie sa incurajam aceasta evolutie. Evenimentele de acest gen sunt cruciale, deoarece tinerii constituie un grup de presiune extrem important. Tinerii vor fi afectati cel mai mult de schimbarile climatice – asadar parerile lor sunt esentiale”, a declarat comisarul UE pentru mediu Stavros Dimas.
„Toate tarile vor avea de suferit de pe urma schimbarilor climatice, iar generatiile viitoare vor fi serios afectate. Iata de ce MTV considera ca este fundamentala comunicarea pentru a transmite informatii privind gravitatea problemei si pentru a combate comportamentele care agraveaza situatia in ceea ce priveste schimbarile climatice”, a declarat Antonio Campo Dall’Orto, vicepresedinte executiv al Music Brands, in cadrul MTV Networks International.
Campania vizeaza informarea tinerilor cu privire la consecintele pe care le poate avea esecul realizarii unui acord la Copenhaga si ii mobilizeaza sa-si foloseasca energia in perioada de pana la conferinta pentru a exercita presiuni asupra factorilor responsabili in sensul ajungerii la un acord.
Pe tot parcursul campaniei, tinerii vor avea ocazia sa schimbe pareri cu privire la schimbarile climatice si la mediul inconjurator, precum si sa-si impartaseasca ideile asupra modului in care poate fi protejat mediul inconjurator, pe site-ul Play to Stop, la adresa mtvplay4climate.eu.
Obiectivul conferintei din decembrie este de a realiza un nou acord mondial in domeniul climatului pentru a continua Protocolul de la Kyoto, care expira in 2012.
In decembrie 2008, UE a adoptat o politica integrata privind energia si schimbarile climatice, cu obiective ambitioase pentru anul 2020.
Exista sperante ca Europa este pe calea cea buna – catre un viitor durabil cu o economie cu un nivel scazut de emisii de dioxid de carbon, bazata pe un consum redus de energie prin:
– reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera cu 20% (30% daca se ajunge la un acord international),
– reducerea consumului de energie cu 20% prin cresterea eficientei energetice si
– satisfacerea a 20% din nevoile energetice ale oamenilor din surse regenerabile.
Sursa: Mediafax