5 mituri despre alimente

Spanacul, salata verde, urzicile si ridichea sunt aliatul de incredere in acest sezonalimentatie primavara

O data cu venirea primaverii organismul este tot mai slabit, iar majoritatea dintre noi acuzam in aceasta perioada stari de oboseala generala, insotite de slabiciune fizica si incapacitate de concentrare. Medicii nutritionisti spun ca toate aceste stari apar din cauza lipsei vitaminelor si a mineralelor din corp. Mai mult, lipsa unui stil de viata ordonat, care sa cuprinda exercitii fizice si alimentatie diversificata, accentueaza starea de moleseala.

Specialistii in nutritie precizeaza ca alimentele de primavara refac rezerva de antioxidanti si intaresc sistemul imunitar. Medicii recomanda sa includem in alimentatia zilnica cel putin unul dintre alimentele specifice acestui anotimp pentru a preveni aparitia asteniei, a anemiei si a depresiei. Mai mult, verdeturile de primavara fortifica organismul, ajuta la eliminarea toxinelor acumulate in perioada iernii si reduc nivelul colesterolului. Potrivit specialistilor, aceste alimente sunt recomandate mai ales persoanelor care vor sa slabeasca, deoarece accelereaza procesul de ardere a grasimilor, fara a afecta sanatatea.
publicitate

Salata verde are proprietati sedative

„Spanacul este bogat in fier, acid folic si calciu”, spune medicul nutritionist Mihaela Bilic. Contrar legendei, absorbtia de fier este foarte scazuta, fiind combinat cu acidul oxalic, ramane neabsorbit si are efecte de accelerare a tranzitului intestinal lent, adauga specialistul. „Persoanele care mananca regulat spanac prezinta un risc scazut de cataracta, deoarece alimentul contine luteina, o substanta care protejeaza proteinele cristalului”, precizeaza dr. Bilic.

Salata verde este bogata in beta-caroten si vitamina C. „Este diuretica, amelioreaza problemele digestive, iar continutul de fibre si antioxidanti scade riscul de cancer de colon. In plus, datorita continutului de latex alb, prezent in tijele de salata, acest aliment are proprietati sedative”, explica nutritionistul. De asemenea, frunzele de salata sunt sarace in kilocalorii si au un continut ridicat de minerale si vitamine benefice pentru organism.

Ridichea este un alt aliment „vedeta” al acestui sezon. Medicii nutritionisti spun ca aceasta leguma are un continut ridicat de antioxidanti, si astfel devine aliatul impotriva cancerului. Specialistii recomanda acest aliment in curele de slabire, deoarece are un continut caloric scazut, iar procentul ridicat de apa e inca un plus de luat in calcul pentru persoanele aflate la regim. Ridichea este recomanda persoanelor care au un ten sensibil, deoarece contine vitamina C, fosfor, zinc si o parte din vitaminele B, spun nutritionistii.

Urzicile contin un numar mare de aminoacizi, vitamina A, B2, C si K, clorofila, saruri minerale, precum calciu, magneziu, fier si siliciu, substante proteice si acid folic.

Specialistii spun ca acestea vitaminizeaza si remineralizeaza organismul, elimina starea de anemie, curata sangele avand efect detoxifiant si are efect benefic in cazul persoanelor care sufera de bronsite sau astm, afectiuni des intalnite in aceasta perioada.

„Spanacul si urzicile nu trebuie gatite mai mult de trei – patru minute, deoarece, in caz contrar, organismul nu va mai beneficia de calitatile nutritive oferite de aceste alimente”, conchide dr. Bilic.

Sursa: Gandul

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here