Ziua fara masini

3
29

In fiecare an pe 22 septembrie, oameni din intreaga lume se aduna pentru a marca „Ziua fara Masini” si a promova alternative la automobilul personal sau de serviciu. Sute de orase isi inchid centrele circulatiei auto, mersul pe jos, bicicleta, transportul public si alte forme de deplasare fiind incurajate.

Desi evenimentul are ca punct de plecare Europa (unde a avut loc pentru prima data in 1998, in Franta) popularitatea „Zilei Mondiale fara Masini” a depasit cu mult granitele batranului continent: anul acesta, 1.544 de localitati din peste 40 de tari de pe 3 continente au ales sa promoveze alternativele mai putin poluante la automobil.

Ziua fara masini este 22 septembrie, insa in multe orase activitati cu aceasta tema se desfasoara intreaga saptamana sau in alta zi mai convenabila (cum ar fi sfarsitul de saptamana. De altfel, manifestarile asociate au fost consfintite de catre Comisia Europeana in 2000 sub numele de „Saptamana Europeana a Mobilitatii”

Saptamana Europeana a Mobilitatii, aflata la a noua editie, are ca tema poluarea aerului, evenimentele organizate in majoritatea oraselor din Uniunea Europeana urmarind informarea populatiei cu privire la efectele daunatoare ale gazelor de esapament.

Astfel, timp de 24 de ore in ziua fara masini, peste 1.600 de orase din statele membre ale UE vor interzice accesul automobilelor pe arterele principale, cu scopul de a-i convinge pe soferi sa renunte la deplasarea cu masina, in timp ce altele vor inaugura servicii imbunatatite de transport public, zone pietonale sau piste pentru biciclete.

Ideea a inceput sa castige teren si in alte parti ale lumii, orase precum Seul, Tokyo si Montreal alaturandu-se pentru prima data acestui eveniment.

Promoveaza evenimentul

strazi pentru oameni

3 COMENTARII

  1. Trebuie eforturi puternice pt a convinge populatia sa gandeask ecologic. Mai ales k mentalitatea e una proasta, si foarte putini oameni sunt dispusi sa foloseasca bicicleta in loc d masina pt a merge la serviciu. Poate pretul ridikt al petrolului si ambuteiajele ii determina pe soferi sa renunte la masini si sa ia bicicleta sa o foloseasca in oras. Par exemplu, in Bucuresti cand e aproape d orele de varf, ambulantele nu prea au pe unde trece, iar un drum care in mod obisnuit il faci in cateva minute, uneori iti poate lua o ora intreaga.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here