In ultimii 10 ani, UE a sustinut productia de combustibil din culturi, in speranta ca va reduce emisiile de CO2 din transport. Insa anul trecut, Comisia Europeana a propus limitarea cantitatii de combustibili bazati pe alimente, in urma indoielilor legate de capacitatea acestora de a reduce emisiile. Raportoarea Corinne Lepage ne-a vorbit despre problemele actualei politici UE in domeniul biocombustibililor si posibilele solutii.
Conform raportoarei Corinne Lepage (Alianta Liberalilor si Democratilor pentru Europa, Franta), promovarea combustibililor proveniti din culturile alimentare (biocombustibilii de prima generatie, produsi din rapita si ulei de palmier) a avut un impact negativ in tarile in curs de dezvoltare, ducand la cresterea preturilor alimentelor. In plus, padurile au fost transformate in terenuri pentru productia de biocombustibili – in final fiind generat mai mult CO2 decat a fost redus in transport.
„Este necesara limitarea productiei de biocombustibili de prima generatie, dar nu in felul propus de Comisie”, a spus doamna Lepage, cerand o distinctie intre biocombustibili in functie de calitatea acestora.
Dumneaei a cerut ca in calcularea reducerilor emisiilor de CO2 atribuite biocombustibililor sa fie luata in considerare si schimbarea folosirii pamantului pentru productia acestora – cerinta mai veche a Parlamentului European (2008).
Doamna Lepage a spus ca subventiile pana in 2020 sunt greu de justificat in conditiile de austeritate actuale si ca investitiile deja existente trebuie protejate, pentru ca industria sa poata inca produce biocombustibili de prima generatie timp de cativa ani, inainte de a trece la biocombustibilii avansati (din deseuri, de exemplu).