Comisia Europeana a amanat cu un an aplicarea integrala a limitei de 95 grame CO2/km

UE începe discu?iile pentru stabilirea limitelor emisiilor CO2, introduse dup? 2021
Comisia Europeana a amanat cu un an aplicarea integrala a limitei de 95 grame CO2/km
Comisia Europeana a amanat cu un an aplicarea integrala a limitei de 95 grame CO2/km

Dupa cinci luni de discutii cu statele membre UE, Comisia Europeana a facut un compromis si a decalat cu un an termenul limita de aplicare integrala a pragului 95 grame CO2 pe kilometru pentru masinile noi.

Comisia Europeana a luat o decizie finala in privinta normelor de emisii CO2 pe care le va aplica pentru masinile noi vandute in regiune. Limita stabilita de CE va ramane la 95 de grame CO2 pe kilometru pentru toate automobilele noi vandute in Uniunea Europeana, dar termenul de aplicare integrala a deciziei a fost amanat cu un an, urmand ca anul 2021 sa fie cel din care toti producatorii de automobile sa fie obligati sa respecte integral decizia Comisiei Europene. Al doilea compromis facut in urma discutiilor purtate in ultimele luni cu reprezentantii statelor europene este un nivel mai ridicat de flexibilitate in aplicarea acestei decizii, o concesie facuta la insistentele germanilor.

Noua decizie a Comisiei Europene include folosirea de supercredite pentru respectarea normelor de CO2 pentru automobilele noi vandute in Europa. Aceste „supercredite” le permit constructorilor sa produca automobile cu emisii foarte scazute de CO2, cum sunt vehiculele electrice, pe care sa le puna in balanta cu autovehiculele care au emisii mai ridicate de CO2 decat prevede norma CE. Limita impusa de Uniunea Europeana pentru supercredite va fi de 7.5 grame pe an in perioada 2020-2022, cu cinci grame mai mare decat propunerea facuta in urma cu cinci luni. Flexibilitatea suplimentara oferita de UE le permite producatorilor de automobile sa foloseasca toate creditele intr-un an, explica reprezentantii Automotive News.

Pentru a atinge tintele respective, un automobil cu motor alimentat cu benzina va trebui sa aiba un consum mediu de 4.1 litri la suta, pe cand modelele diesel vor avea nevoie sa obtina un consum mediu de 3.6 litri la suta. Vorbim despre o medie la nivel de gama, pentru portofoliul unui constructor, deci valorile de mai sus nu trebuie luate ca atare. Decizia Comisiei Europene a fost criticata de mai multe parti, inclusiv de un partid german de stanga, Die Linke, al carui reprezentant in Parlamentul European, Sabine Wils, spune ca noua reglementare va aduce sute de tone de CO2 in atmosfera si cheltuieli mai mari pentru consumatori. Pe de alta parte, aplicarea deciziei in forma prezentata in urma cu cinci luni ar fi adus costuri ridicate pentru producatorii de automobile care activeaza pe piata din Europa, acestia fiind nevoiti sa-si adapteze gamele in termen scurt pentru a raspunde la normele UE.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *