Spatii verzi de 1 milion de euro

Spatii verzi de 1 milion de euro
Spatii verzi de 1 milion de euro
In Bucuresti, suprafata verde a scazut semnificativ: unui locuitor ii revin mai putin de 7 metri patrati de spatiu inverzit, de patru ori mai putin decat norma europeana, de 26 metri patrati, si chiar de zece ori mai putin comparativ cu alte capitale, unde situatia este mult mai „respirabila”.

Pentru a veni in sprijinul locuitorilor Capitalei si oraselor Romaniei, cat si pentru a proteja spatiul verde existent, compania MOL Romania a lansat programul MOL – Spatii Verzi, unul dintre primele proiecte de responsabilitate sociala ale firmei, aflat acum la cea de-a noua editie. Prin acest program au fost finantate proiecte in aproape toate judetele tarii, atat in orase, cat si in ariile naturale protejate. In cadrul celor opt editii anterioare, desfasurate in perioada 2006-2013, s-au implicat peste 134.000 de voluntari si au fost „inverziti” circa 363.000 de metri patrati, iar finantarile totale alocate au depasit, odata cu editia actuala, echivalentul a 1 milion de euro.

De asemenea, MOL – Spatii Verzi a sprijinit 124 de proiecte de popularizare a importantei ariilor protejate, prin activitati variate: crearea sau amenajarea unor centre de vizitare a ariilor protejate, organizarea taberelor Junior Ranger – in care copiii au fost indrumati in domeniul protectiei si conservarii patrimoniului natural, infiintarea de poteci tematice in scop educational.

Lansat initial doar cu focus pe Spatiile Verzi Urbane, programul a primit cea de-a doua componenta in anul 2009, abordand situatia ariilor protejate. Romania este unul dintre cele mai bogate state europene in privinta biodiversitatii, avand peste 1.000 de arii protejate. Din pacate, acestea sufera din cauza unei gestionari neadecvate. Exista un numar foarte redus de arii protejate cu finantare din partea statului, de ordinul zecilor, dar si in aceste cazuri fondurile obtinute sunt precare. In plus, ONG urilor interesate de acest domeniu le-a fost intotdeauna greu sa atraga fonduri din sectorul privat.

In plus fata de obiectivele directe privind mediul inconjurator, MOL Romania si-a propus ca implicarea sa financiara sa genereze proiecte care, la randul lor, sa mobilizeze resursele comunitatilor. Scopul proiectelor este ca pe langa obtinerea unor rezultate de impact sa creasca gradul de constientizare in ceea ce priveste protejarea naturii si cultivarea ideii de responsabilitate pentru mediul inconjurator, mai ales din partea tinerilor.

De asemenea, legat de partea de sustenabilitate, MOL Romania este hotarata ca activitatea sa sa aiba o amprenta de carbon cat mai redusa, in contextul in care emisiile de CO2 sunt oricum foarte reduse, compania neavand capacitati de productie. Astfel, singurele emisii sunt generate de masinile companiei, de echipamentele de incalzire si conditionare a aerului din benzinarii. Pentru reducerea consumului de carburanti au fost organizate programe de condus defensiv pentru angajati. Lantul logistic de aprovizionare a benzinariilor este eficientizat pentru a reduce distantele parcurse de catre cisterne, atat incarcate cat si „la gol”. Unul dintre parametrii cel mai strict monitorizati in cazul aprovizionarii terestre a benzinariilor este consumul de carburanti. Mai putin carburant consumat inseamna si reducerea emisiilor de gaze poluante. MOL promoveaza folosirea carburantilor EVO Benzina si EVO Diesel, care au un continut de sulf practic nul si conduc la prelungirea duratei de viata a motorului, cu un consum mai redus de carburant. De asemenea, prin diferite campanii de comunicare, le sunt transmise si clientilor sfaturi privind stilul de condus economic si comportamentul preventiv.

O campanie cu implicarea directa a populatiei este programul de colectare a uleiului alimentar uzat, care a debutat in luna august a anului 2012, initial in 30 de benzinarii. Acesta a fost extins ulterior la 51 de statii din tara, in 15 orase, ca urmare a cererii clientilor. Este o premiera pentru o retea de benzinarii, pentru ca problema colectarii acestui deseu nu este reglementata decat pentru restaurante, cu toate ca si populatia consuma cantitati importante de uleiuri si grasimi alimentare. Compania a colectat incepand cu 2012 si pana acum peste 5.000 de litri de uleiuri si grasimi uzate de la populatie. Asta in conditiile in care o singura picatura de ulei uzat poate polua 1.000 de litri de apa naturala.

Bugetul anual alocat de companie pentru finantarea programelor de responsabilitate sociala este de circa 1,34 milioane de lei.

Cum se implica angajatii

Angajatii MOL Romania au fost disponibili pentru implicarea in activitati de responsabilitate sociala in mod voluntar. Spre exemplu, 50 de voluntari ai MOL Romania au participat, in octombrie 2013, la o actiune de curatenie pe o suprafata de aproximativ 1.000 de metri patrati, in imediata vecinatate a sectorului Gradina Copiilor, in Gradina Botanica din Bucuresti. Voluntarii au lucrat sub indrumarea unui biolog si a specialistilor asociatiei Team Work pentru a indeparta plantele invazive si a proteja speciile cu valoare botanica. Curatenia a presupus taierea lastarisului, strangerea frunzelor cazute, indepartarea vegetatiei invazive si „aerisirea” zonei curatate prin mentinerea speciilor de plante ce prezinta interes si valoare botanica. Incepand cu anul 2010, voluntarii MOL Romania au participat la amenajarea caselor de copii administrate de Fundatia Sfantul Francisc Deva si Tusnad (2010), Rimetea (2011), Lazarea (2012), Tusnad, Gheorghieni si Sansimion (2013).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *