BMW, singurul producator auto care a reusit sa-si reduca emisiile de CO2 cu 37%

BMW, singurul producator auto care a reusit sa-si reduca emisiile de CO2 cu 37%
BMW, singurul producator auto care a reusit sa-si reduca emisiile de CO2 cu 37%

In 2007 se stabilea obiectivul de a reduce emisiile de CO2 si consumul cu o medie de 30% pana in 2012. Nivelul de eficienta pentru acest interval a fost 35,7% si acum obiectivul 2006-2020 este o imbunatatire de 45%.

In viziunea BMW Group, sustenabilitatea este o parte esentiala in definirea noului concept de automobile premium. Preocuparea pentru o dezvoltare durabila si un impact minim asupra mediului se regaseste de la procesul de productie, la eficientizarea constanta a consumului si emisiilor grupului.

In 2013 fata de 2012, nivelul de resurse utilizate si emisii generate la productia unui automobil a scazut in medie cu 6,6%, ceea ce a generat o reducere a costurilor cu 6,8 milioane Euro. Eficientizarea a fost obtinuta prin investitii continue in procesele de productie, de la dezvoltarea de surse de energie regenerabila pentru procesul de productie, la optimizarea continua a procesului de productie, asa cum este folosirea utilajelor propulsate cu hidrogen in fabricile sale.

Reducerea emisiilor si consumului de resurse in ultimii 7 ani (2006 – 2013)
Consum de energie –31.0%
Consum de apa –33.1%
Apa procesata –42.7%
Deseuri nereciclabile –69.7%
Emisii solventi –36.7%
Emisii CO2 –35.2%

In urmarirea obiectivelor de dezvoltare durabila, BMW Group are o dubla strategie. Evolutie – Efficient Dynamics, pe de o parte, ceea ce reprezinta imbunatatirea continua a automobilelor cu sistem de propulsie conventionala, si revolutie – BMW i, pe cealalta parte, prin dezvoltarea unui concept complet nou de automobile. „Cererea actuala pentru flota noastra de automobile cu zero emisii si dorinta de a reduce in continuare semnificativ emisiile CO2 impune o abordare revolutionara de dezvoltare. BMW i si Efficient Dynamics reprezinta raspunsul nostru pentru aceste provocari,” a explicat Dr. Herbert Diess, Membru in Consiliul Director BMW AG, responsabil pe Dezvoltare si Cercetare.

BMW Group a fost singurul producator de automobile care a reusit sa respecte angajamentul voluntar ACEA de reducere a emisiilor de CO2 pentru flota de automobile produse. Intre 1995 si 2013 media emisiilor pentru automobilele vandute in Uniunea Europeana a scazut cu 37%. Consumul mediu pentru automobill vandut in 2013 in spatiul Uniunii Europene este de 6,2 litri pentru benzina si 4,8 litri pentru diesel. Nivelul mediu de emisii este de 133 g CO2 per km. In 2013 erau deja 39 de automobile oferite care inregistrau emisii de cel mult 120 g CO2 per km.

Anul trecut a marcat debutul pe o serie de piete europene a noului BMW i3, primul atuomobil premium electric. Pentru a raspunde unei cereri peste asteptari, BMW a anuntat investitii pentru triplarea productiei de fibra de carbon si un obiectiv de 100 de automobile BMW i3 produse in fiecare zi. Gama BMW i va fi completatata in aceasta luna de BMW i8, care isi va marca debutul mondial pe piete selectate din intreaga lume.

Dar si automobilele conventionale au cunoscut o serie de imbunatatiri importante, ca parte a programului Efficient Dynamics pe trei directii importante de dezvoltare:
– Tehnologii de materiale ultrausoare care acum inglobeaza si fibra de carbon (CFRP – Plastic Ranforsat cu Fibra de Carbon) alaturi de materiale plastice, aluminiu si magneziu. Experienta utilizarii fibrei de carbon dobandita pe BMW i este acum extinsa pe mai multe modele din gama. Primii beneficiari sunt noile BMW M3 si M4, dar si viitoarea generatie BMW Seria 7.

– Solutii aerodinamice tot mai sofisticate, cu noul BMW X5 si BMW i8 ultimii exponenti ai acestor solutii, oferind un coeficient aerodinamic best in class. Printre noile solutii prezentate se numara si noile Airblades si Aircurtains, o solutie pentru optimizare aerodinamica pentru rotile fata, una dintre zonele cele mai importante din acest punct de vedere la un automobil.

– Management inteligent care asigura o utilizare optima a resursele conform conditiilor de drum si traseului planificat. Din 2013, toate modelele BMW au modul ECO PRO oferit standard – acesta sustine un stil de condus economic, micsoreaza consumul componentelor auxiliare, precum aerul conditionat si are un potential de eficientizare de aproximativ 15%. Un alt sistem prezentat in 2012 si care a fost extins pentru aproape toata gama de modele BMW si MINI este functia coasting automata. La ridicarea acceleratiei, motorul este deconectat automat de la cutia de viteze si astfel singurele forte de decelerare sunt rezistenta aerodinamica si rezistenta de rulare a penurilor. Sistemul este disponibil standard pentru majoritatea modelelor echipate cu o cutie de viteza automata.

Tot in 2013, BMW a introdus Predictive Drivetrain Management si Predictive Drivetrain Assistant. Aceste sisteme folosesc informatiile GPS pentru a face recomandari conducatorului auto cu privire la stilul de condus si, in acelasi timp, pentru a realiza schimbari rapide ale treptelor de viteza pentru cutiile automate.

Articole similare

The DRS draft is a solid platform for development of high quality recycling in Romania. It should also include more legal guidelines to secure...

Zero Waste Romania welcomes the launch in public debate of the draft Government Decision on the implementation of the DRS for non-reusable...

Ce schimbări aduce pentru consumatori și industrie proiectul de hotărâre privind sistemul garanție-returnare? O analiză Zero Waste România

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a lansat spre dezbatere publică proiectul de Hotărâre de Guvern privind implementarea sistemului de garanţie-returnare (SGR) pentru...

Peste 350 de tineri activiști din 150 de țări vor participa la un eveniment climatic online

Tineri activiști din întreaga lume vor lua parte la o discuție virtuală privind schimbările climatice, în cadrul căreia își vor prezenta viziunea...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Rămâi conectat!

104,693FaniÎmi place
85CititoriConectați-vă
1,330CititoriConectați-vă

Articole Recente

The DRS draft is a solid platform for development of high quality recycling in Romania. It should also include more legal guidelines to secure...

Zero Waste Romania welcomes the launch in public debate of the draft Government Decision on the implementation of the DRS for non-reusable...

Ce schimbări aduce pentru consumatori și industrie proiectul de hotărâre privind sistemul garanție-returnare? O analiză Zero Waste România

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a lansat spre dezbatere publică proiectul de Hotărâre de Guvern privind implementarea sistemului de garanţie-returnare (SGR) pentru...

Peste 350 de tineri activiști din 150 de țări vor participa la un eveniment climatic online

Tineri activiști din întreaga lume vor lua parte la o discuție virtuală privind schimbările climatice, în cadrul căreia își vor prezenta viziunea...

Proiectul de hotărâre privind sistemul garanție-returnare, lansat în dezbatere publică

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a lansat ieri în procedură de consultare publică proiectul de Hotărâre de Guvern privind sistemul garanție-returnare. În...

Marile proiecte de infrastructură, pericol major pentru păduri

Țintele climatice ar putea ajunge imposibil de atins, din cauza proiectelor ample de drumuri, energie și minerit care trec prin inima puținelor...