CE investeste 2,3 milioane de euro pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera

Ministrul Mediului: Romania si-a redus la mai putin de jumatate emisiile de gaze cu efect de sera din '89
CE investeste 2,3 milioane de euro pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera

Comisia Europeana va investi 2,3 milioane de euro intr-o campanie la nivel european, pentru a identifica solutii practice in dezbaterile pe tema schimbarilor climatice.

Aceasta campanie paneuropeana de comunicare poarta sloganul „O lume care va place. Si clima care va place” si a fost lansata de comisarul european pentru politici climatice Connie Hedegaard, la sediul primariei Londrei, in prezenta secretarului de stat pentru energie si schimbari climatice din Marea Britanie, Ed Davey.

Comisarii europeni dau numeroase exemple de solutii climatice inteligente si inovatoare care reduc poluarea cu CO2 si imbunatatesc calitatea vietii oamenilor. Un exemplu ar fi gara centrala din Stockholm care converteste caldura corporala a navetistilor in energie termica pentru o cladire de birouri din apropiere. Astfel, de reduc atat emisiile, cat si factura la energie cu circa 20-25%.

CE cauta numeroase astfel de solutii care imbina economiile banesti, economia de timp si reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera.

„Avem de ales intre a actiona pornind de la cunostintele pe care le detinem despre schimbarile climatice si a sta deoparte asistand la inrautatirea situatiei. Ambele optiuni costa bani. De ce sa nu cream o lume care ne place, cu o clima care ne place – pana nu este inca prea tarziu? Prin intermediul acestei campanii urmarim sa focalizam dezbaterea asupra solutiilor potentiale si sa si aflam ce anume ne impiedica sa le aplicam”, a afirmat comisarul european pentru politici climatice Connie Hedegaard.

In prezent, campania este construita ca o platforma online, ce va fi disponibila in toate cele 23 de limbi oficiale ale UE. Pe aceasta platforma de participare persoanele, intreprinderile si gruparile locale vor putea sa incarce, sa promoveze si sa dezbata solutii pentru reducerea emisiilor de carbon si sa participe la un concurs paneuropean al carui scop este identificarea celei mai bune si originale dintre aceste solutii.

Campania se va desfasura pana la sfarsitul anului 2013 si urmareste sa valorifice solutiile rentabile existente pentru atingerea obiectivului UE de reducere cu 80-95% a emisiilor de gaze cu efect de sera pana in 2050.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *