Pro si contra consumului de carne

16 Apr 2010 Comenteaza pe Forum Trimite prin Email


Dieta in care predomina grasimea animala este asociata cu un risc crescut de boli. Ca sa nu devina o sursa de substante nocive, trebuie sa tinem cont de calitatea si de cantitatea carnii consumate.mancare si sanatate

Asupra riscurilor la care ne expunem consumand carne rosie atragea atentia, inca din 2007, un studiu al World Cancer Research Fund din Marea Britanie. Potrivit acestuia, dieta bogata in carne rosie si procesata creste semnificativ riscul de cancer de colon.

Totusi, carnea nu este singurul vinovat pentru grava afectiune. Sustinatorii teoriei aduc in discutie un studiu britanic realizat in anii ’90 pe 65.000 de persoane, care spune ca incidenta cancerului de colon este mai mare in randul vegetarienilor decat in randul persoanelor cu o alimentatie variata si echilibrata.

Sursa de si de aminoacizi

Carnea reprezinta o sursa importanta de aminoacizi esentiali (pe care organismul nu ii poate produce singur), de fier si de vitamine hidrosolubile si liposolubile (A, D, E, K si complexul de B-uri).

Totusi, medicii recomanda reducerea pe cat posibil a consumului de carne grasa. Odata cu cantitatea de din compozitie creste si continutul in colesterol, inamicul vaselor de sange, care ne expune riscului de ateroscleroza.

Persoanelor care sufera de guta sau de afectiuni hepatorenale le sunt contraindicate sortimentele de carne tanara, cum ar fi cea de manzat, de miel si de purcel de lapte. Acestea au mai putine grasimi decat echivalentul lor matur (vita, oaia, respectiv porcul), dar sunt mai bogate in nucleoproteine, proteine care solicita metabolismul.

Procentul de grasime variaza

In functie de rasa animalului, dar si de acestuia si de spatiul in care este crescut, carnea de vita poate ajunge sa contina mai multe grasimi decat cea de porc, dupa cum carnea de pui poate fi mai grasa decat cea de vita, arata studiile.

“Nu putem sa generalizam. In plus, carnea de rumegatoare (vita, oaie, capra), dar si carnea de curcan contin acizi linoleici conjugati, cu rol benefic asupra sanatatii. Acestia previn anumite tipuri de cancer si ajuta la redistribuirea grasimii in corp”, mentioneaza prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Bucuresti.

Portii mici, combinate cu legume

Pentru a beneficia de calitatile carnii si pentru a evita riscurile pe care le presupune consumul acesteia, carnea rosie trebuie consumata ocazional, de trei ori pe luna, in portii de 100 de grame, in timp ce carnea de pui, ca si cea de peste, poate fi consumata de doua ori pe saptamana.

Este, de asemenea, foarte important cu ce alimente asociem carnea la aceeasi masa. Cele mai sanatoase combinatii se fac cu salata verde sau cu legume gatite la abur, iar cele mai nocive cu cartofi prajiti si cu paste fainoase.

Pestele, beneficii maxime

Dintre sursele de proteine animale, cea mai buna ramane pestele. Acesta contine cantitati foarte mici de conjunctiv, ceea ce face ca proteinele sa se asimileze foarte usor.

De asemenea, contine cantitati crescute de esentiali de tip Omega 3, 6 si 9, care previn multiple boli, precum si depunerile de colesterol pe vasele de sange.

Sursa: Adevarul


Urmareste EcoMagazin.ro pe FaceBook



Pentru mai multe informatii acizi grasi, acizi grasi esentiali, alimentatia, alimentatie, alimente, aminoacizi, cancer, carne, carne rosie, cartofi, cartofi prajiti, aboneaza-te gratuit la Noul Newsletter EcoMagazin, personalizat pentru tine!

Esti ecologist, eco-friendly sau fan Captain Planet? Atunci alatura-te si tu celor peste 7500 de membri care s-au inscris deja in EcoSapiens si hai sa ne cunoastem pe forumul ecologistilor. Intrebarile si comentariile tale sunt binevenite.

Recomandari la acest articol WWF Elvetia lanseaza o actiune ce vizeaza reducerea consumului de carne
14 Sep 2009

1 Octombrie – Ziua Mondiala a Vegetarianismului WWF Elvetia lanseaza marti, de Ziua nationala a vegetarienilor, o actiune ce vizeaza diminuarea consumului de carne, ce va permite reducerea amprentei ecologice personale asupra planetei, a anutat, luni, organizatia de mediu intr-un comunicat. La actiunea intitulata Mini Panda si-au… Citeste mai departe»



Incalzirea globala, combatuta prin reducerea consumului de carne
8 Sep 2008

reducerea consumului de carne Oamenii ar trebui sa consume mai putina carne pentru a combate incalzirea globala, sustine Rajendra Pachauri, seful Comisiei Interguvernamentale asupa Schimbarilor Climatice a ONU (Intergovernmental Panel on Climate Change – IPCC), citat de BBC. Expertul Organizatiei Natiunilor Unite va face… Citeste mai departe»

Reducerea consumului de gaz
9 Ian 2009

energie din biogaz Pentru a depinde mai putin de gazul rusesc este logic ca trebuie redus consumul. Dar nu oprind productia intreprinderilor, asa cum face acum guvernul, ci prin aplicarea tehnologiilor noi. Prin schimbarea vechilor sisteme de combustie in care gazul este ars… Citeste mai departe»

Optimizarea consumului energetic
19 Oct 2007

O centrala termica ne permite sa ne planificam consumurile atunci cand bugetul ne cere, dar si sa avem confort atunci cand ni-l dorim, fara sa mai depindem de altii. Cresterea pretului la combustibili sau gigacalorie ne determina sa gasim solutii… Citeste mai departe»

Bio contra ridurilor
25 Iun 2008

Vizitati magazinul bio online www.Biolateria.ro Peste 3.000 de produse bio sau produse naturiste de la cei mai premiati producatori Bio din lume. COSMETICE – Natura face bine la ten Riduri, piele lasata, fara stralucire. Luptati impotriva acestor probleme cu produse… Citeste mai departe»

Margarina, pro sau contra?
1 Mar 2008

Margarina este unul dintre alimentele care se chinuiesc sa se reabiliteze in ochii consumatorilor din Romania. Cei mai interesati sunt producatorii care concep tot felul de campanii de promovare a efectelor benefice ale acestui tip de grasime vegetala. Una dintre… Citeste mai departe»

Campanie de reducere a consumului de apa si energie
20 Mai 2008

OLT. Angajatii Agentiei pentru Protectia Mediului (APM) Olt vor incerca, timp de trei luni, incepand cu 15 mai, reducerea consumului de apa si energie in cadrul campaniei “Inchide! Stinge! Recicleaza!”. Actiunea, initiata de APM in parteneriat cu Asociatia Nationala pentru… Citeste mai departe»

CE a tirmis aviz Romaniei si Ungariei sa implementeze corect legislatia cu privire la protejarea habitatului pasarilor salbatice
31 Mai 2012

CE cere României şi Ungariei să asigure protejarea habitatului păsărilor sălbaticeComisia Europeana a decis, joi, 31 mai, sa trimita Romaniei un aviz motivat aditional, iar Ungariei un aviz motivat in care le cere celor doua tari membre sa implementeze corect legislatia cu privire la protejarea habitatului pasarilor salbatice. Romania si… Citeste mai departe»

Laptele natural de la particulari, mai sanatos decat cel pasteurizat
31 Mai 2012

Laptele natural de la particulari, mai sănătos decât cel pasteurizatBeneficiile laptelui sunt de necontestat. Laptele natural de vaca constituie o sursa importanta de calciu si proteine, in dieta unei persoane. Din pacate, foarte multe produse lactate care ajung in magazine contin diferiti aditivi alimentari, unii dintre ei periculosi pentru… Citeste mai departe»

Copiii sunt invitati la ferma-scoala din Cornatel, de ziua lor
31 Mai 2012

Copiii sunt invitaţi la ferma-scoala din Cornăţel, de ziua lorFerma-Scoala Cornatel, in colaborare cu Ansamblul “Junii Sibiului”, Scoala Populara de Arte Sibiu si Asociatia “Prietenii Mocanitei” va invita sambata, 2 iunie, la un party in aer liber organizat cu ocazia Zilei Internationale a Copilului. Ferma Scoala Cornatel este situata… Citeste mai departe»