China reintroduce obligativitatea circularii alternative a masinilor cu numere de inmatriculare pare / impare

Se intampla in capitala chineza Beijing, unde autoritatile au decis sa adopte o masura de urgenta, care multora sigur le va aduce aminte de legea din Romania comunista: obligativitatea circularii alternative a masinilor cu numere de inmatriculare pare / impare. Nu e nicio gluma! In acest moment, capitala chineza contorizeaza peste 11,5 milioane de locuitori,…

Citește mai departe
Noua eticheta UE pentru anvelope

    Noua eticheta UE pentru anvelope

    Decizia de achizitionare a anvelopelor este influentata din ce in ce mai mult de eticheta UE pentru anvelope “Eticheta pentru anvelope este un bun punct de pornire pentru consumatori, dar aceasta nu ofera o imagine completa asupra performantei anvelopelor ”, avertizeaza experti din industrie Datele prezentate la Bruxelles, in cadrul unei mese rotunde, au pus…

    Citește mai departe

    Volvo prezinta o tehnologie revolutionara de stocare a energiei electrice

    Suedezii de la Volvo fac parte dintr-un proiect finantat de Uniunea Europeana care are ca scop dezvoltarea urmatoarei generatii de materiale capabile sa stocheze energie electrica. Tehnologia, care poate duce la eliminarea bateriilor conventionale dintr-o masina, a fost prezentata pe un Volvo S80 prototip. Volvo a participat la dezvoltarea unei noi tehnologii de stocare a…

    Citește mai departe
    Ma?inile pe motorin? vor deveni tot mai scumpe, din cauza noilor norme de poluare Euro 6 ?i Euro 7

    Masinile pe motorina vor deveni tot mai scumpe, din cauza noilor norme de poluare Euro 6 si Euro 7

    Fanii diesel au motive de ingrijorare, deoarece destule voci din domeniul auto afirma ca sunt sanse mari ca motoarele diesel sa devina prea scumpe pana la finalul deceniului actual. Iata si motivele. Principalul motiv care-i descurajeaza pe producatori tine de costurile foarte mari pe care le presupune adaptarea tehnologiei pentru noile norme Euro 6 si…

    Citește mai departe
    AFM a încasat deja 281 mil. lei din timbrul de mediu

    Reducerea emisiilor de CO2 la automobile: Germania obtine o noua amanare

    Statele membre ale UE au acceptat, luni, sa amane votul privind reducerea la 95 g/km in 2020 a emisiilor de CO2 pentru autoturisme, in incercarea de a gasi un acord satisfacator pentru Germania, transmite AFP. ‘Presedintia (Consiliului de Ministri) va contacta Parlamentul European pentru a incerca impreuna cu Comisia sa analizeze posibilitatile de flexibilitate si…

    Citește mai departe

      Avantajele masinilor electrice

      Masinile electrice devin din ce in ce mai raspandite, dar masinile alimentate cu gaz au inca un potential neexploatat . In afara de lipsa poluarii, sentimentul meu a fost ca marele avantaj de a fi propulsat de motorul electric a fost finetea , rafinamentul si performanta de viteza. Cu beneficiile de rafinament trenul de rulare…

      Citește mai departe
      Programul "Rabla 2015" ar putea debuta la jumatatea lunii martie

        Programul Rabla 2013 a fost prelungit pana la data de 30 septembrie 2013

        Presedintele Administratiei Fondului pentru Mediu, Adrian Gearap, a dispus prelungirea termenului de depunere si validare a dosarelor pentru persoanele juridice si institutiile publice, pana la data de 30 septembrie 2013, informeaza Agerpres. De asemenea, joii, 22 august 2013, s-a incheiat cea de-a doua etapa de evaluare a dosarelor depuse de persoanele juridice si institutiile publice…

        Citește mai departe

          BMW: „Vrem modele de serie alimentate cu ajutorul celulelor de combustibil pe hidrogen”

          Lansarea primului model electric le da aripi celor de la BMW, care au in vedere dezvoltarea unui model electric care transforma hidrogenul in electricitate si apa cu ajutorul pilelor de hidrogen. La doar cateva zile de la prezentarea oficiala a fotografiilor primului model electric BMW, seful companiei bavareze anunta faptul ca marca din Munchen analizeaza posibilitatea lansarii…

          Citește mai departe

            Masina viitorului, alimentata cu energie solara

            Volvo a lansat o competitie pentru construirea unui sistem solar de incarcare a masinilor electrice, in incercarea de a gasi solutii si a trezi interesul pentru alimentarea automobilelor cu energie regenerabila, scrie Ziare.com. Sistemul de incarcare solara, care a atras atentia specialistilor se numeste Pure Tension Pavilion, ideea fiind inscrisa in aceasta competitie („Switch to…

            Citește mai departe

              Olandezii iau masuri impotriva poluarii! Doresc sa introduca masinile care functioneaza cu energie solara

              Olandezii au declarat razboi poluarii. Dupa ce au inventat asfaltul care absoarbe noxele, oamenii de stiinta vor sa inlocuiasca masinile diesel cu cele solare. Un prototip ce foloseste razele astrului ceresc drept combustibil a fost deja prezentat publicului. Cu un design futurist, automobilul absoarbe energia prin panourile asezate pe capota, apoi trimite „combustibilul” spre motor…

              Citește mai departe

                Opel va produce automobile cu propulsie pe hidrogen

                Opel crede ca viitorul apartine masinilor alimentate pe hidrogen. Spre diferenta de alti producatori care mizeaza pe lansarea de automobile hibride si electrice, ca alternative perfecte la versiunile cu motoare termice, marca germana si compania General Motors care o patroneaza si-au mentinut investitiile in domeniul cercetarii si dezvotarii propulsiei pe baza de celule de combustibil….

                Citește mai departe
                Iranul distribuie ”carburan?i proprii” Euro 4, în încercarea de a lupta împotriva polu?rii

                  Autovehiculele comerciale usoare vor circula cu o viteza limitata reducand consumul de carburant si emisiile

                  Comisia pentru mediu a Parlamentului european a votat pentru limitarea vitezei autoutilitarelor la 120 km/h. Parlamentarii europeni au votat, de asemenea, pentru reducerea consumului de carburant si pentru introducerea unor limite mai stricte de emisii de CO2, pana in anul 2025, dar au respins fixarea unei limite de emisii mai mici pentru anul 2020. Limitarea…

                  Citește mai departe