Taxa auto ramane in grila executivului
Guvernul a scapat de vocea poporului: audierea publica nu a adus propuneri de modificare substantiala a propunerii Ministerului Finantelor.
Guvernul a scapat de vocea poporului: audierea publica nu a adus propuneri de modificare substantiala a propunerii Ministerului Finantelor.
Cetatenii care si-au spus opinia pe tema taxei auto in cadrul audierilor organizate de Academia de Advocacy doresc ca aceasta sa fie cu adevarat nediscriminatorie, iar cuantumul ei sa fie redus sau platit anual.
Participantii la audierea publica pe tema taxei de poluare auto au recomandat Executivului, printre altele, esalonarea platii taxei, corelarea cuantumului acesteia cu cel platit de alti poluatori si extinderea bazei de impozitare si pentru masinile deja inmatriculate.
O comisie de experti a prezentat ieri mai multe recomandari rezultate in urma audierii publice organizate de autoritati in urma cu o saptamina pe tema taxei auto.
Participantii la audierea publica pe tema taxei de poluare auto au recomandat Guvernului, printre altele, esalonarea platii taxei, corelarea cuantumului acesteia cu cel platit de alti poluatori si extinderea bazei de impozitare si pentru masinile deja inmatriculate.
Premierul Calin Popescu Tariceanu a declarat, ieri, la finalul sedintei de Guvern, ca Executivul va sustine necesitatea aplicarii taxei de mediu (n.r.- Taxa de prima inmatriculare auto) chiar daca masura este criticata de populatie si va determina costuri electorale pentru membrii Guvernului sau pentru PNL.
Programul Rabla va demara pana la sfarsitul acestei luni, ne-a declarat presedintele Administratiei pentru Fondul de Mediu, Mihai Toti.
Romania va investi sume importante provenite din taxa de poluare pentru autovehicule in proiecte de impadurire a terenurilor degradate sau defrisate constant, a declarat ministrul Mediului si Dezvoltarii Durabile, Attila Korodi, la Consiliul Informal de Mediu, desfasurat in perioada 11-13 aprilie, la Ljubljana (Slovenia), conform unui comunicat al MMDD, citat de Rompres.
Cat suntem dispusi sa platim pentru poluarea mediului si cum va arata varianta finala a taxei auto? Aceasta a fost tema principala a audierii publice de joi de la Palatul Parlamentului.
„Stiu ca nu este usor , dar trebuie sa invatam toti si sa respectam principiul poluatorul plateste. Din respect pentru cei din jurul nostru avem o obligatie sa intelegem acest principiu fundamental”, a declarat, joi, Calin Popescu Tariceanu la dezbaterea pentru taxa auto
Joi dimineata are loc audierea publica, pe tema taxei de prima inmatriculare, in prezenta premierului Calin Popescu Tariceanu. Actiunea este organizata de Guvern.
Guvernul a organizat joi o audiere publica pe tema taxei auto, la care a luat parte si premierul Calin Popescu Tariceanu.
Mai mult de jumatate dintre masinile care formeaza parcul auto ar putea fi restrase din circulatie incepand cu 2011, in baza unei directive a Comisiei Europene privind scoaterea din uz a autovehiculelor non-euro, discutata de executivul european si care ar urma sa fie aplicata in maximum trei ani.
Romanii au avut ieri posibilita-tea sa-si spuna punctul de vedere in le-gatura cu taxa auto initiata de Gu-vernul Tariceanu.
Taxa de poluare auto, al carei text de lege este examinat in aceste zile de expertii de la Bruxelles, corespunde in totalitate cerintelor Comisiei Europene, iar evaluarea finala ar putea fi facuta intr-o saptamana, a declarat ieri, pentru Radio Romania Actualitati, comisarul european pentru taxe si uniune vamala, Laszlo Kovacs.
Prima de casare devine 4.000 de lei si sunt bani pentru cel putin 16.500 de masini.
TAXA – Doar 3 instalatii pentru stabilirea normei de poluare
Birul pe masina se bate cap in cap cu Codul silvic. O parte din bani vor ajunge si in fondul de reimpadurire
Noua formula de calcul a taxei auto a fost adoptata, ieri, in guvern. Proiectul va fi supus dezbaterii publice inainte de a fi aprobat prin ordonanta de urgenta
„Taxa rezultata ca diferenta intre suma achitata de contribuabil in perioada 1 ianuarie 2007-30 iunie 2008, cu titlu de taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, si cuantumul rezultat din aplicarea prezentelor prevederi privind taxa pe poluare pentru autovehicule se restituie pe baza procedurii stabilite in normele metodologice de aplicare a prezentei ordonante de urgenta”, se arata in proiectul ordonantei de urgenta privind taxa de poluare auto, citat de Mediafax.
Cei care au platit deja controversata taxa de prima inmatriculare vor primi o parte din suma inapoi. Mai exact, diferenta dintre banii pe care i-au dat la acel moment si cei pe care i-ar da acum.
Pe fondul razboiului intre Palatele Cotroceni si Victoria pe tema taxei auto, guvernul lucreaza in prezent la ultimele modificari privind aceasta taxa dupa ce Comisia Europeana a solicitat ca noul sistem de calcul sa fie din nou revizuit, prin introducerea criteriului emisiei de dioxid de carbon si pentru masinile Euro 3, nu doar pentru autovehicule…
Taxele de mediu incing razboiul dintre producatorii de masini, importatorii de autoturisme second-hand si autoritatile din unele state UE.
Desi ma bucur ca exista o taxa auto si chiar cred ca ecologistii trebuie sa faca mai mult pentru sustinerea ei, s-a ajuns intr-un final la situatia in care toata lumea vede ecologia ca „the evil one”, cea care iti scoate banii din buzunar.
Ministrul Finantelor Varujan Vosganian a explicat formula celei de-a treia variante a taxei auto, despre care premierul Calin Popescu Tariceanu spunea saptamana trecuta ca este in lucru.
Noua varianta a taxei auto, cea de-a treia pe care o pregateste in prezent guvernul, va contine o componenta noua referitoare la cantitatea de emisii de dioxid de carbon a unui autovehicul pe kilometru, au declarat pentru Hotnews surse guvernamentale.
In cadrul unui interviu acordat postului public de televiziune, premierul Calin Popescu Tariceanu a spus ca ministerul Mediului s-a insarcinat sa vina cu o noua propunere privind taxa auto.
Ministrul mediului, Attila Korodi, a declarat la BBC ca la nivelul Comisiei Europene se lucreaza pentru introducerea unei taxe auto de prima inmatriculare – sau asa-numita taxa auto de poluare – unica pentru toate statele membre.
Noul proiect privind taxa de prima inmatriculare, rebotezata taxa de poluare, starneste din nou controverse.
Ministerul Economiei si Finantelor a renuntat, ieri, la taxa de prima inmatriculare, propunand, in schimb, „taxa de poluare pentru autovehicule”.
Veniturile realizate anul trecut din taxa de prima inmatriculare auto s-au ridicat la circa 245,42 milioane de euro, potrivit datelor furnizate Rompres de Ministerul Economiei si Finantelor.
Noua taxa de prima inmatriculare va intra in vigoare la inceputul lunii iulie. Autoritatile de la Bucuresti au stabilit ca taxa pentru autoturismele non-euro sa fie de trei ori mai mare decat valoarea prezentata initial.
Bogdan Olteanu, presedintele Camerei Deputatilor, a declarat, sambata, la Zalau, ca Romania nu poate elimina taxa auto, cum ar dori Comisia Europeana, pentru ca are alte interese decat aceasta.
Guvernul va creste, pentru anul viitor, prima de casare a autoturismelor vechi, de la 3.000 lei la 4.000 lei, si va extinde numarul estimat al masinilor scoase din uz, de la 16.500 la 30.000 de unitati, cu fonduri suplimentare asigurate din taxa auto.
Si procedura de contestatie ar trebui sa fie mai explicita.
Guvernul va definitiva ultimele detalii saptamana viitoare.
Guvernul pregateste reducerea taxei pentru masinile second-hand, urmand ca aceasta sa se calculeze numai in functie de vechimea masinii, nu si de capacitatea cilindrica.
Conflictul dintre Guvern, pe de o parte, si Comisia Europeana si populatie, de cealalta parte, va continua si anul acesta cu o posibila mica schimbare de filosofie din partea conducatorilor Romaniei.
Premierul Romaniei, Calin Poepscu Tariceanu, a declarat, luni, ca taxa de prima inmatriculare va fi redusa pe masura ce varsta autovehiculului va creste.
Cel putin asa sustine din nou premierul Tariceanu care participa, la Camera Deputatilor, la o dezbatere privind oportunitatea mentinerii taxei.
Emil Boc, a cerut, luni, anularea taxei actuale de prima inmatriculare, returnarea catre cetateni a sumelor incasate si stabilirea ei in cuantum de 100 – 200 de euro, astfel incat aceasta suma sa poata fi platita